انجام 90 درصد کشت پاییزه در امیدیه

به گزارش وبلاگ هیچکس، مدیر جهاد کشاورزی امیدیه گفت: تا به امروز 90 درصد کشت محصولات پاییزه شهرستان اجرا شده است.

انجام 90 درصد کشت پاییزه در امیدیه

کریم درویشی گفت: قبل از بارندگی آبان ماه، کشاورزان امیدیه کشت گندم را شروع کردند و کشت محصولات پاییزه تا اواخر آذرماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه کشت مابقی محصولات پاییزه با تاخیر انجام شد، ادامه داد: کشت کلزا باید از مهرماه شروع می شد، اما به علت اینکه آب محصولات هنوز رهاسازی نشده بود کشت آن با تاخیر انجام شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی امیدیه، سطح زیر کشت محصولات پاییزه آبی 13 هزار و 590 هکتار است.

آقای درویشی می گوید: در حال حاضر 90 درصد کشت محصولات پاییزه شهرستان اجرا شده است که شامل 13 هزار و 500 هکتار گندم آبی، 4 هزار هکتار گندم دیم، 30 هکتار کلزا و 60 هکتار جو آبی است.

او گفت: پیش بینی می گردد از هر هکتار سطح اراضی پاییزه 2 و نیم تن محصول برداشت گردد، اما اگر شرایط جوی مناسب باشد و بارندگی خوبی داشته باشیم مقدار برداشت محصولات افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی امیدیه با بیان اینکه در زمینه تامین آب محصولات بعضی منطقه ها با مشکل روبرو شدیم، ادامه داد: در زمینه کانال ده ملا که بیشتر اراضی و باغات شهرستان مانند اراضی 6 هزار و 500 هکتاری یراحی و اراضی 8 هزار و 500 هکتاری شهید رجایی از این کانال آبیاری می شوند با سازمان آب و برق و فرماندار جلسه تشکیل شد و به علت رهاسازی دیر هنگام آب و شرایط اقلیمی و جوی، کشت محصولات پاییزه این منطقه ها با تاخیر اجرا شده است.

آقای درویشی گفت: در حال پیگیری این مشکل هستیم و امروز جلسه ای در این زمینه با سازمان آب و برق خوزستان تشکیل خواهد شد و باید منتظر خروجی جلسه باشیم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان و منطقه دامدارخیز است کشت ذرت با هدف علوفه اجرا شده است، اما به علت بارندگی و شرایط جوی امکان برداشت به موقع محصول وجود نداشت و به این جهت کشاورزان آن را به صورت دانه نگه داشتند و برداشت از 25 آذرماه شروع می گردد.

وبلاگ هیچکس خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انجام 90 درصد کشت پاییزه در امیدیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 90 درصد کشت پاییزه در امیدیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید