آیا باورتان می شود اینجا کره شمالی باشد؟

به گزارش وبلاگ هیچکس، دیدنی های کره شمالی | North Korea Attractions

به نظر بسیاری از گردشگرانی که هرساله به کشورهای مختلف سفر می کنند، یکی از مرموزترین و رازآلودترین کشورهای جهان، کره شمالی است. این کشور از آن دست جاهایی به شمار می رود که اگرچه قوانین سفت و سختی برای ورود خارجی ها به کشورش دارد، اما بسیار زیبا و دوست داشتنی است. دیدنی های کره شمالی بسیار زیاد هستند و در میان آن ها، جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بی شماری وجود دارد. خبرنگاران در ادامه این متن به معرفی برخی از دیدنی های کره شمالی می پردازد که از نظر آن هایی که از این کشور دیدن کرده اند، بسیار مجذوب کننده و جالب است. همراه ما باشید.

آیا باورتان می شود اینجا کره شمالی باشد؟

دریاچه بهشت یا هون | Heaven Lake

این دریاچه زیبا را در مرز چین و کره شمالی خواهید یافت که یک دهانه آتشفشانی پر از آب است. این دهانه حدودا 950 سال پس از میلاد، طی یک فوران آتشفشانی در بالای کوه بوجود آمد. مردم محلی معتقدند که اینجا محل سکونت یک دیو است که برخی هم ادعا می کنند که آن را دیده اند. حتی اینگونه می گویند که ویدیویی از 5 بال غول آسا در سال 2007 در اینجا ضبط شده است.

کاخ یادبوبد کامسوسان | Kumsusan Memorial Palace

این کاخ در مرکز کره شمالی یعنی شهر پیونگیانگ (Pyongyang) قرار گرفته است. با اینکه این شهر پر از بناهای یادبود و دیدنی است، اما این کاخ یکی از محبوب ترین آن ها به شمار می رود.

موزه صلح کره شمالی | North Korea Peace Museum

موزه های کشور بسیار زیاد هستند که در میان آن ها یکی از دیدنی ترین موزه ها، موزه صلح کره شمالی است. این موزه در پان مون جوم واقع شده است و دارای صلاح های نظامی و … است.

طاق پیروزی | Arch of Triumph

این بنا هم در شهر پیونگیانگ واقع شده که به خاطر احترام به مقاوت کره ای ها در مقابل ژاپن ساخته شده است. این قوس، بزرگ ترین نمونه در نوع خود است که ارتفاعش به شصت متر می رسد.

رودخانه تائدونگ | Taedong River

این رودخانه در بخش های جنوبی کشور کره شمالی قرار گرفته است و تقریبا 439 کیلومتر از جنوبغربی به خلیج کره وارد می شود. به خاطر آب عمیق این رودخانه و تاثیرات آن از دریای زرد، بسیار برای جابجایی آب و البته ورزش های آبی مناسب است. در بخش های شمالی این رودخانه، همچنین امکان استفاده از آن به عنوان آبیاری منطقه ها وجود دارد.

میدان کیم سونگ | Kim Il-sung Square

این میدان هم از دیدنی های کره شمالی محسوب می شود و در مرکز این کشور واقع شده است. این میدان بزرگ بیش از 75 هزار متر مربع مساحت دارد و می تواند 100 هزار نفر را در خود جای دهد. یکی از جالبترین فعالیت هایی که در اینجا صورت می گیرد، رژه های مرتب و منظم نظامی کره شمالی است.

کوه چانگبای | Changbai Mountains

چانگبای رشته کوهی است که در مرز کره شمالی و چین واقع شده است و البته برخی از آن ها به روسیه می رسد. متاسفانه بخش کره ای این کوه، کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، اما در بخش های کشور چین، صنعت گردشگری پیشرفته ای دارد که توریستان طبیعت گرد، کوه نورد و … بسیار آن را مورد استقبال قرار می دهند.

برج جوتشی | Juche Tower

برج جوتشی، یکی دیگر از بناهای یادبود در شهر پیونگیانگ است که اگر به بالای آن بروید، نمای بسیار زیبایی از شهر را خواهید دید. حتی می توانید تنها در برج بنشینید و به تماشای ساکنان مرکز بنشینید که زندگی روزمره خود را دارند و از کنار این برج می گذرند.

بنای یادبود مانسو هیل گرند | Mansu Hill Grand Monument

مانسو هیل گرند یک مجموعه از یادبودهای مختلف در پیونیانگ است که از دیدنی های کره شمالی محسوب می شود. در کل در این مجموعه، 229 مجسمه وجود دارد که تاریخ انقلاب مردم کره شمالی را نشان می دهد. بخش مرکزی بنا، دو مجسمه 20 متری برنزی وجود دارد. در عکس زیر می توانید سایز مجسمه و افراد پایین آن را مقایسه کنید.

پل دوستی چین و کره شمالی |Sino-Korean Friendship Bridge

پل دوستی چین و کره شمالی روی رودخانه یالو در مرز چین و کره شمالی واقع شده است و شهرهای داندونگ در چین و سینویجو در کره شمالی را به هم متصل می کند. این پل که منظره بسیار خوبی دارد، تنها با ماشین قابل عبور است و پیاده نمی توانید از آن گذر کنید. پل دوستی چین و کره شمالی بین سال های 1937 و 1943 از طریق ارتش امپراطوری ژاپنی زمانی ساخته شد که کره و شمال چین را اشغال کرده بودند. اما بعدها به این نام، تغییر نام داد.

دروازه تائدونگ | Taedong Gate

تائدونگ، دروازه شرقی قلعه داخلی شهر قدیمی پیونیانگ است و یکی از میراث ملی و دیدنی های کره شمالی محسوب می شود. این دروازه که در کناره های رودخانه تائدونگ واقع شده است، نامش را از همین رود گرفته است. در واقع این دروازه در قرن 6 ساخته شد تا به عنوان پایگاه های دفاعی بخش شرقی قلعه به کار برود. دروازه اصلی در طول جنگ سوخته شد و نسخه ای که امروزه وجود دارد از سال 1635 شروع به ترمیم شد.

آرامگاه شاه کونگمین | Tomb of King Kongmin

پادشاه کونمگین بین سالهای 1352 تا 1374 حکمرانی کرد و آرامگاه او بهترین و جالب ترین مقبره در کشور است. این آرامگاه با تزئینات گرانیت سنتی و مجسمه سازی، تزیین شده است و در 13 کیلومتری غرب کائسونگ واقع شده است.

موزه سه انقلاب | Three Revolution Exhibition

تری روولوشن یک موزه در کره شمالی است که معماری بسیار جالبی دارد. این موزه از لحاظ ایدئولوژی، تکنیکی و فرهنگی سه انقلاب را نمایش داده است. می توانید در اینجا اِلمان های زیاد صنعتی، فرهنگی و همچنین کشاورزی را مشاهده کنید. ساختمان مرکزی این موزه، یک کره همراه با حلقه است که می گویند به سیاره زحل شباهت دارد. این گنبد همچنین یک مرکز ستاره شناسی در خود جای داده است که آن را بسیار محبوب می کند.

تمام این مواردی که در این مطلب مشاهده کردید، تنها بخشی از دیدنی های کره شمالی هستند. گردشگرانی که به کره شمالی توانسته اند که سفر کنند، این کشور را دیدنی و جالب خوانده اند و معتقد هستند که هر جایی از دنیا را باید دید و به آن سفر کرد. در ادامه 2 عکس از مردم کره شمالی و لباس محلی آن ها را مشاهده خواهید کرد.

منبع: الی گشت

به "آیا باورتان می شود اینجا کره شمالی باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا باورتان می شود اینجا کره شمالی باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید