علم و تکنولوژی

جاهای دیدنی کانادا با عکس

کانادا، به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان با تنوع طبیعی و فرهنگی خیره کننده اش، همیشه جلب توجه گردشگران از سراسر جهان بوده است. این کشور، خود را با آبشارهای فوق العاده، پیست های اسکی جهان، محله های هنری، منطقه ها دیدنی حیات وحش، و ساختمان های معماری...

24 اردیبهشت 1403

علت عجیبی که پیکان را 42 سال پیش تیتر یک اخبار کرد، عکس

موضوع کیفیت بد خودروهای ایرانی یک مبحث پرچالش است و در طول سال ها به یکی از موضوعات داغ در میان مشتریان این خودروها تبدیل شده است.

11 اردیبهشت 1403

این خودرو با چشم هایش شما را می بیند!، عکس

فولکس واگن با خودرو مفهومی ID.Code به نمایشگاه پکن رفته است؛ خودرویی که می تواند ببیند و با شما ارتباط برقرار کند.

6 اردیبهشت 1403

آیا برای انجام جراحی زیبایی میشه به مطالب سایت های پزشکی اعتماد کرد؟

به طور کلی اطلاعات موجود در سایت های پزشکی می تواند مفید باشد، اما نمی توان به طور کامل به آنها اعتماد کرد و باید با پزشک متخصصی که صداقت داشته باشه مشورت کرد.

3 اردیبهشت 1403

بادبان ها را بکشید؛ 1000سال دیگر به مقصد می رسیم، فیلم

ناسا آماده می گردد تا فضاپیمای پیشرفته ای را مجهز به بادبان خورشیدی در اواخر این ماه پرتاب کند. بادبان خورشیدی می تواند تا سال ها سرعت بگیرد و برترین راه چاره سفرهای فضایی دوردست با فناوری کنونی است.

26 فروردین 1403

راهنمای قدم به قدم از بین بردن گرد و غبار کیس کامپیوتر

کیس کامپیوتر بعد از مدتی استفاده، گرد و غبار زیادی را به داخل جذب می کند. این گرد و غبار در صورتی که زیاد از حد وارد کیس شوند، روی پره های فن یا مدارها نشسته و عملکرد آن ها را با مشکل روبرو می کنند. مثلا تیغه ها وقتی بیش از حد گرد و غبار داشته باشند، نه تنها...

24 فروردین 1403

اولین تصاویر واقعی لو رفته از گوشی نو گوگل

در آستانه رونمایی گوشی پیکسل 8a در ماه می (اردیبهشت و خرداد)، تصاویر جدیدی از آن به بیرون درز نموده است که مدل مشکی و حاشیه های صفحه نمایش را نشان می دهند.

21 فروردین 1403

در سیاره های مختلف ساعت چند است؟ از گلکسی واچ بپرسید!

واچ فیس تازه گلکسی واچ نشان می دهد که در سیاره های مختلف ساعت چند است.

16 فروردین 1403

شاسی بلند نو گک که شاید به ایران هم برسد

جی ای سی GS4 MAX آخرین محصول اضافه شده به خانواده GS4 است که ابتدا در سال 2015 معرفی گردید.برند گک یا جی ای سی (GAC) از جمله شرکت هایی است که قرار است به صورت وارداتی به بازار ایران بیاید.

2 فروردین 1403

برخورد یک ترقه به سقف شاه نشین پل خواجو

خبرگزاری مهر و ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، برخورد یک ترقه به سقف شاه نشین پل خواجو صورت پذیرفت.

26 اسفند 1402

آیا الان موقع خرید نینتندو سوییچ است یا صبر کنیم سوییچ 2 بیاید؟

کنسول نینتندو سوییچ را می توان یکی از محبوب ترین کنسول های تاریخ و چند سال اخیر دانست. کنسولی که توانست توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب کند و مهم تر از همه هواداران پر و پا قرص نینتندو را به طور کامل راضی کند.

20 اسفند 1402

کشف گنجی که با فلزات فرازمینی ساخته شده

بررسی مجموعه ای از اشیای ارزشمند در اسپانیا، نشان می دهد که این وسایل با استفاده از آهنی ساخته شده اند که متعلق به شهاب سنگ هاست.

5 اسفند 1402

ولوو VNL تازه معرفی گشت ، ولوو با تحول در طراحی پیستون ها، گشتاور را متحول کرد

ولوو VNL محصول پرطرفدار بازار آمریکا با تحولاتی بنیادین در مدل 2024 معرفی گشت. ولوو در این محصول از نسل تازه موتورهای خود با نام D13، استفاده می کند که تغییر طراحی در پیستون های آن، 10 درصد بهبود راندمان نسبت به نسل پیشین موتورها در سال 2015 را به ارمغان آورده...

30 بهمن 1402

ناسا در مریخ دچار مشکل شد

مسئله ای در مریخ نورد استقامت(Perseverance) وجود دارد. یکی از تجهیزات آن که یک پرتاب گر لیزر موسوم به شرلوک(SHERLOC) است و در انتهای بازوی رباتیک نصب شده، پوششی دارد که باید از آن در زمانی که استفاده نمی شود، محافظت کند، اما پوشش گیر کرده و این امر ممکن است به انباشته...

28 بهمن 1402

اپل ویژن پرو پیکسل های هم اندازه گلبول های قرمز دارد

کالبدشکافی ویژن پرو نشان می دهد تراکم پیکسلی نمایشگرهای این هدست واقعیت ترکیبی، 54 برابر نمایشگر آیفون است.

19 بهمن 1402

برترین تمرینات با وزن بدن برای کند کردن روند پیری عضلات

ما انسانها پیر شدن را دوست نداریم. بر اساس نظرسنجی OnePoll در سال 2021، بیش از نیمی از 2000 شرکت نماینده آمریکایی ترفندهای ضد پیری را که در یوتیوب پیدا نموده اند امتحان نموده اند و 40 درصد دیگر گزارش داده اند که آنقدر به پیری وسواس دارند که مایلند درمان های...

18 بهمن 1402

قلمرو ناشناخته در گردشگری

در قلمرو شلوغ مطالعات گردشگری، جایی که توجه بیشتری به سمت تأثیرات مالی، زیست محیطی و فرهنگی معطوف می گردد، اهمیت معنویت یک قلمرو نسبتاً ناشناخته باقی می ماند. با این حال، در عصری که با شلوغی مداوم و تکنولوژی همراه است، احتیاج افراد به ارتباط دوباره...

16 بهمن 1402

برای سرویس های بهداشتی چه کردند؟

بیشتر از دو دهه است درباره سامان دهی سرویس های بهداشتی حرف زده می شود و با وجود ایده ها و بودجه های قابل بحثی که درنظر گرفته شده، اما شرایط همچنان تعریفی ندارد.

14 بهمن 1402

نشست علمی گرجیان خوزستان بازخوانی یک تاریخ چهارصد ساله برگزار گشت

ایلنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، نشست علمی گرجیان خوزستان بازخوانی یک تاریخ چهارصد ساله برگزار شد.

8 بهمن 1402

عجایب جارو کشیدن در عصر فناوری!

ایسنا نوشت: در حالی که هدست های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بیشتر و بیشتر متداول می شوند، انواع فرصت ها را برای بازی سازی آنچه در دنیای واقعی اتفاق می افتد، فراهم می کنند.

5 بهمن 1402
تعداد: (295)